Menu
0
10Dec2021
Hoe weet je wat de beste pre workout is?

Hoe weet je wat de beste pre workout is?

Door: Train and Gain nutritionReacties: 0

Voor vele sporters is pre workout onmisbaar voor de optimale training. Zo geeft pre workout de beste performance dankzij de bewezen werkende stoffen. Denk aan L-arginine, L-citrulline, taurine, beta analine en meer. Daarnaast geeft de hoge hoeveelheid cafeïne je een mentale boost, wat net even het verschil kan maken bij een bepaald gewicht. Lees daarom in deze blog snel verder hoe je kunt herkennen wat de beste pre workout is.

In deze blog hebben we het over:

  Waarom is pre workout een van de beste supplementen?
  Hoe herken je de beste pre workout
  Het belang van een hoge dosering bij pre workout

Waarom is pre workout een van de beste supplementen?

Uiteraard is het bepalen van je favoriete/best werkende supplementen een persoonlijke keuze. Wel vinden vele sporters pre workout een van de beste supplementen in de huidige markt. Waarom? Pre workout geeft je net even een zetje in je rug om het optimale uit jezelf te halen tijdens een training. Zo ervaren vele atleten een verbeterde performance gedurende een training wanneer zij voorafgaand pre workout innemen. Vele atleten merken dus echt een verschil in performance door pre workout. Echter moet dit wel genuanceerd worden, aangezien het overgrote deel pre workout gebruikers een sterke boost voelt dankzij het supplement. Echter komt het bij een kleine groep sporters voor, dat zij weinig verschil ervaren met pre workout. Wel ligt dit vaak aan het merk pre workout dat gebruikt wordt voor een training.

Maar waaruit ontstaat deze boost dan precies? De boost die pre workout geeft komt voort uit een aantal ingrediënten, namelijk: 

  Beta-analine
  L-arginine
  L-citrulline
  Taurine
  Cafeïne

Wellicht zegt dit je niks, maar dit zijn de ingrediënten in pre workout die hoofdverantwoordelijk zijn voor een boost gedurende je training. De bovenstaande ingrediënten hebben de volgende werking, namelijk:

1. Cafeïne: Dit ingrediënt heb je vast wel eens ervaren met koffie. Het maakt je scherp en stimuleert je vetverbranding, wat resulteert in energie voor het lichaam.

2. Taurine: In tegenstelling tot cafeïne zorgt taurine juist voor kracht tijdens een training. Daarnaast versterkt het je uithoudingsvermogen.

3. Aminozuren (Beta-analine,L-arginine en L-citrulline): Net als cafeïne geven aminozuren je extra energie (wel in mindere mate t.o.v. cafeïne). Wat deze stoffen vooral doen is het tegengaan van verzuring in je spieren en het bevorderen van je kracht, wat ideaal is om meer uit je workouts te halen.

 De beste pre workout

Hoe herken je de beste pre workout?

In het eerste opzicht is het belangrijk om te kijken naar de ingrediënten om te bepalen of een variant de beste pre workout voor jou is. Allereerst dien je voor jezelf te bepalen hoe ervaren je bent met pre workout en of je een relatief sterke of minder sterke variant wilt proberen. Zo is het bepalen van de beste pre workout redelijk subjectief, omdat de een anders reageert op pre workout dan de ander. Zo kan iemand een fijne krachtige boost ervaren tijdens een workout, terwijl de ander dit misschien totaal niet heeft. Hierdoor is het belangrijk om zelf te gaan testen welke pre workout voor jou de beste is. 

Echter kun je dit mede bepalen door de ingrediënt dosering. De eerder genoemde ingrediënten zijn hoofdverantwoordelijk voor de optimale werking van pre workout. In principe geldt dan ook: hoe hoger hoe beter. Echter is meer niet altijd het beste voor pre workout. Zo is de gemiddelde cafeïne inname van een volwassene 300mg, waardoor we je adviseren niet te ver over dit gemiddelde te gaan. Wat betreft taurine is 1000mg zo goed als optimaal en de aminozuren dienen rond de 2000-4000mg te zijn. 

Wel wordt er door vele sporters vaak blind gekeken naar het aantal ingrediënten. Echter is er de laatste jaren uit onderzoek gebleken dat de verhouding tussen de ingrediënten juist belangrijk is en niet alleen de hoeveelheid toegepaste ingrediënten. Zo moet je voor een sterke werking bijvoorbeeld niet alleen al de hoeveelheid van ingrediënten verhogen, maar moet dit specifiek afgestemd worden. Bijvoorbeeld: als je x mg beta-anline toevoegt, dien je x mg l-citrulline toe te voegen voor een zo sterk mogelijke werking. Hier juist op inspelen definieert vaak welke pre workouts de beste zijn in de markt. Hierdoor hebben wij dit ook nauw onderzocht en toegepast voor onze Train and Gain pre workout.

Het belang van een hoge dosering bij pre workout

Naast een goede werking van pre workout is een hoge dosering ook belangrijk om de beste variant te selecteren. Zo bestaan er pre workouts met weinig doseringen, waardoor je hier enorm snel doorheen bent. Wil je een pre workout die lang mee gaat (mits je minimaal 2-3 scoops per workout neemt)?. Ga dan altijd voor een pre workout met een dosering van 30 of meer scoops. Zo kun je nog langer genieten van een heerlijke boost tijdens je training.

Ben je enthousiast geworden en kom je er graag achter welke pre workout voor jou de beste is? Probeer dan eens de Train and Gain pre workout. We hebben enorm goed gelet op het optimaal toepassen van de ingrediënten, waardoor onze pre workout een van de sterksten in de huidige markt is. Probeer deze daarom zeker eens uit! Zo vinden vele ervaren atleten bij bijvoorbeeld Alpha Gym Breda onze pre workout een van de betere in de huidige markt. 

 

Reacties

There are no comments yet, be the first one to comment

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Abonneer

Account aanmaken

Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.

Registreren

Recent toegevoegd

U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Totaal incl. btw:€0,00
Bestel nog voor €50,00 en de verzending is gratis

Verzendkosten berekenen

Geen verzendmethoden gevonden voor dit land.