Menu
0
31Mei2021
Kan ik creatine monohydraat gebruiken tijdens het droogtrainen?

Kan ik creatine monohydraat gebruiken tijdens het droogtrainen?

Creatine monohydraat tijdens het droogtrainen?

Velen zien creatine als een overbodig supplement bij het droog trainen, omdat zij ervan uit gaan dat je hierdoor aankomt en dus minder effectief afvalt. Dit is zeker niet het geval, want creatine monohydraat is veruit het beste supplement om te gebruiken tijdens het afvallen! Waarom vraag je je dan af? In deze blog zullen we je overtuigen waarom creatine voor jou onmisbaar is.


Creatine zet vocht (water) vast in je spieren, wat de ontwikkeling hiervan stimuleert. Je spieren zullen hierdoor ook duidelijker naar voren komen, wat het ideaal maakt tijdens het droogtrainen. Ondanks het verlies van gewicht lijk je dus nog steeds gespierd, ook wel lean of droog genoemd. Dit is allemaal mogelijk omdat je spieren grotendeels uit water bestaan, wat voornamelijk verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van je spier. Doordat creatine monohydraat extra water vastzet in je spieren zullen deze zich dus beter ontwikkelen.

Creatine monohydraat droog trainen

Kom ik door creatine monohydraat aan in gewicht?

Ja. Door creatine monohydraat kom je aan in gewicht, waardoor veel mensen veronderstellen dat dit slecht is voor tijdens het droogtrainen. ECHTER komt deze toename in gewicht voort uit je vochtgehalte en niet door meer vetten. Zo trekt het vocht dat creatine bevordert naar je spieren en niet naar je huid. Je weegschaal geeft wellicht aan dat je hierdoor zwaarder bent geworden, maar in tegendeel is eigenlijk alleen je vochtgehalte toegenomen.


Dit is dus juist heel goed voor je lichaam, omdat je van creatine niet dikker wordt. Het zorgt er juist voor dat je spieren duidelijker worden en je een nog beter resultaat kunt behalen van het droogtrainen. De toename in je gewicht is dus niet terug zien aan je huid!

Creatine monohydraat droog trainen

Hoe begin ik met creatine?

Je kunt het beste starten met creatine monohydraat door meteen iedere dag 1 scoop te nemen van 5 gram. Zo kan je lichaam maximaal 5 gram creatine per dag opnemen en maximaliseer je jouw spiergroei en krachtontwikkeling. Overigens is het helemaal niet erg om een keer te veel creatine monohydraat te nemen, omdat je het overschot gewoon weer uit plast. 


Er wordt ook veel gesproken over het hanteren van een load fase in de eerste week dat je creatine neemt. Dit houdt in dat je in je eerste week 4 scoops creatine monoydraat per dag neemt in plaats van 1 scoop. Het is nog niet bewezen dat dit daadwerkelijk meer effect heeft, maar in bepaalde gevallen konden individuen hierdoor nog meer profiteren van de creatine. Hierdoor zou je zelf ook een load fase kunnen proberen, maar dit is niet per se nodig.


Hopelijk heeft deze blog je waarde geboden en omdat we het enorm waarderen dat je deze helemaal gelezen hebt bieden we je graag 10% korting op onze creatine. Hiervoor kun je de code 'creatine10' gebruiken indien je een potje creatine monohydraat aan je winkelmandje toevoegt. 

Reacties

There are no comments yet, be the first one to comment

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Abonneer

Account aanmaken

Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.

Registreren

Recent toegevoegd

U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Totaal incl. btw:€0,00
Bestel nog voor €50,00 en de verzending is gratis

Verzendkosten berekenen

Geen verzendmethoden gevonden voor dit land.