Menu
0
07Apr2022
Wat doet creatine?

Wat doet creatine?

Creatine is by far het beste supplement dat het er is. Zo is creatine monohydraat het meest veilige supplement en garandeert het duidelijk zichtbare resultaten. Maar wat doet creatine? Is het voor iedereen geschikt en wat voor effect heeft dit op jouw lichaam?

Wat doet creatine?

Creatine is een stof dat je lichaam zelf aanmaakt en is betrokken bij leveren van energie aan je spieren. Uit verschillende aminozuren maakt je lichaam gemiddeld één tot twee gram creatine per dag aan. De creatine komt voornamelijk uit voeding, zoals vis en vlees. 

Echter kan je lichaam per dag vijf gram creatine opnemen. Je loopt dus dagelijks twee tot drie gram creatine mis. Zo kun je creatine uit je voeding halen, maar is dit erg lastig. Zo zou je voor 5 gram creatine bijvoorbeeld bijna 1kg biefstuk moeten eten. Dit is niet erg handig en vooral ook heel erg duur. Maar wat doet creatine precies?

  Bevorderen van kracht
  Minder spierverzuring 
  Grotere/duidelijkere spieren

Wat doet creatine

Vooral het innemen van creatine op lange termijn bevordert bovenstaande ontwikkelingen. Het elke dag nemen van 5 gram creatine monohydraat maakt een enorm verschil. Zo kan het dus voor krachttraining, bodybuilding en eigenlijk ieder sportdoel veel waarde bieden. 

Hoe gebruik ik creatine?

Creatine kan op een specifieke manier worden gebruikt. Zo kan creatine enerzijds effectief gebruikt worden voor krachttraining. Het bevordert namelijk korte intensieve krachtinspanningen, waardoor je (en zeker op lange termijn) meer reps kunt uitvoeren dan dat je gewend bent. Door creatine monohydraat voorafgaand je workout in te nemen ervaar je een betere performance tijdens je workout. Dit effect wordt versterkt wanneer je het supplement zo vlak mogelijk voor je workout neemt.

Naast het bevorderen van kracht gaat creatine je spierverzuring tegen. Daarnaast staat creatine monohydraat voornamelijk bekend om het effect van duidelijkere spieren. Dit komt doordat creatine vocht/water beter kan vasthouden in je lichaam. Dit extra vocht trekt naar je spieren en wordt hier vastgehouden. De toename in vocht bij je spieren zorgt voor een verbeterde spiergroei en vollere spieren, waardoor je dus groter lijkt. Hoe meer water je op een dag drinkt hoe meer extra vocht de creatine kan vasthouden bij je spieren. We raden je aan om zo'n twee tot drie liter water op een dag te drinken.

wat doet creatine

Wanneer neem ik creatine?

Er is veel onderzoek gedaan naar het beste tijdstip om creatine monohydraat in te nemen. Echter is hier geen duidelijke winnaar uitgekomen. Vele onderzoeken vermelden wel dat het zo vroeg mogelijk nemen van creatine naar verwachting het effectiefst zal zijn. Zo kun je de creatine bijvoorbeeld direct nemen wanneer je wakker wordt. Echter is het bij krachttraining juist beter om zoals eerder besproken de creatine vlak voor je workout te nemen, wat je krachtinspanningen optimaliseert. 

Is creatine veilig?

In de supplementenbranche wordt er veel onderzoek gedaan naar supplementen zoals, pre workout, proteïne en creatine monohydraat om de veiligheid te kunnen garanderen. Wist je dat creatine monohydraat het meest onderzochte supplement is ter wereld? Zo zijn de voordelen van het supplement bewezen en is uit al de onderzoeken naar voren gekomen dat het een veilig supplement is.  

Zo voldoet de creatine aan meerdere bekende richtlijnen, zoals de HACCP-richtlijnen. Daarnaast wordt het supplement meerdere keren in labs getest. Dit maakt creatine dan ook een zeer geliefde toevoeging voor een sporter.

wat doet creatine? 

Waar koop ik creatine monohydraat van betrouwbare kwaliteit

Creatine monohydraat is in alle eerlijkheid eigenlijk helemaal niet zo uniek. Zo kun je het zien als een standaard supplement, waar tussen concurrenten geen verschil in zit. Vaak hoor je claims dat creatine leveranciers zogenaamd de beste creatine verkopen. Dit is dus complete onzin, aangezien creatine monohydraat bij iedere aanbieder hetzelfde is. Toch is het belangrijk om goed naar één specifiek punt te kijken, namelijk de inhoud. 

Zo moet je voor het optimale effect van creatine dus iedere dag exact 5 gram innemen. Een scoop lepel (schepje) in een pot creatine is bijna altijd exact 5 gram. De conclusie die je kunt trekken is dat je met weinig inhoud snel door een potje heen zult zijn. De meeste leveranciers verkopen creatine monohydraat in verpakkingen van 300 gram. Hier kun je een tijdje mee verder, maar een inhoud van 500 gram is een stuk waardevoller. Zo is de 500 gram creatine in verhouding ten opzichte van de 300 gram een stuk goedkoper en gaat deze langer mee. 

Wist je bijvoorbeeld ook dat wij creatine in potten van 500 gram verkopen? Bekijk hier onze creatine monohydraat!

 

Reacties

There are no comments yet, be the first one to comment

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Abonneer

Account aanmaken

Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.

Registreren

Recent toegevoegd

U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Totaal incl. btw:€0,00
Bestel nog voor €50,00 en de verzending is gratis

Verzendkosten berekenen

Geen verzendmethoden gevonden voor dit land.