Menu
0
13Mei2021
Wat je absoluut niet moet doen tijdens het droogtrainen/afvallen!

Wat je absoluut niet moet doen tijdens het droogtrainen/afvallen!

Door: Train and Gain nutritionReacties: 0

Het droogtrainen of afvallen is niet altijd even makkelijk. Zo heb je een doel voor ogen, maar voelt het alsof je maar niet in de buurt komt... Herkenbaar? Laat je niet langer gek maken door het gevoel dat je geen vooruitgang boekt. In dit artikel leggen we je uit wat de meest voorkomende fouten zijn tijdens het droogtrainen, zodat jij je doel voor het afvallen kunt behalen

 

 

Kijk niet alleen naar de weegschaal ivm een vertekend beeld. Dit zegt niks over het afvallen/droogtrainen

Veel mensen wegen zichzelf iedere dag tijdens het droogtrainen en kijken dan enkel naar calorieën. Echter zijn er zoveel factoren die invloed hebben op je gewicht dat dit vaak een vertekend beeld geeft. Er zijn dus vele andere factoren die veel realistischer zijn om het afvallen goed bij te houden. Zo geeft het vetpercentage een goed beeld van je vooruitgang. Je kan bijvoorbeeld na 8 weken droog trainen nog hetzelfde gewicht hebben, maar een veel lager vetpercentage. Ondanks je gewichtsbehoud zul je dan dankzij het lagere vetpercentage 100% resultaten zien van het cutten. 

Droog trainen

Waar moet ik dan wel naar kijken tijdens het droogtrainen voor een reëel beeld van mijn progressie?

Zoals eerder vermeld is het bijhouden van je vetpercentage dus essentieel om een goed beeld te krijgen van je vooruitgang. Dit kun je heel makkelijk bijhouden door middel van een vetpercentagemeter. Deze is vaak voor slechts een tientje te koop op diverse websites. Daarnaast heb je tegenwoordig ook erg moderne weegschalen, die ook het vetpercentage kunnen meten. Ideaal om het droogtrainen goed bij te houden!


Naast je vetpercentage is je vochtgehalte ook een belangrijke maatstaf. Zo houdt je, zoals de naam al zegt, vocht vast in je lichaam wat je ook terugziet op de weegschaal. Deze komen voornamelijk voort uit zout. Zo raden experts aan om niet meer dan 6 gram zout per dag in te nemen. 

 

Verder is je spiermassa ook een hele belangrijke factor tijdens het droogtrainen. Zo kan iemand die veel traint en een sixpack heeft exact hetzelfde wegen als iemand die nooit traint met een voller lichaam. Dit komt omdat het atletische persoon meer spieren heeft, wat dus ook terug te zien is op de weegschaal. Als deze atleet enkel naar gewicht op de weegschaal zou kijken, zou dit hem dus een negatief beeld over zichzelf geven.

Droog trainen vetpercentagemeter

Conclusie om optimaal droog te trainen 

Een weegschaal is dus niet altijd even nauwkeurig. Zo kun je jezelf helemaal gek maken door enkel naar je exacte gewicht te kijken. Hierdoor kun je dus concluderen dat het droog trainen niet gewerkt heeft, terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn!

 

Kijk dus naast gewicht ook naar spiermassa, vochtgehalte en vetpercentage. Voornamelijk het vetpercentage is een goede maatstaaf om je progressie tijdens het droogtrainen bij te houden. Stel bijvoorbeeld een doel voor je op. Voorbeeld: In 8 weken wil ik mijn vetpercentage van 15% naar 12% brengen.

Droog trainen/ afvallen

Wil je begeleiding in het afvallen? Met meer dan 3 jaar aan ervaring helpen we je graag verder

Train and Gain heeft al vele klanten geholpen met het behalen van hun sportdoelen door middel van hoge kwaliteit schema's. Deze zijn gebaseerd op meer dan 3 jaar kennis en ervaring. Ze zijn 100% werkend en indien dit niet het geval is krijg je je geld terug. Graag onderscheiden we onze manier van het aanbieden van schema's. Zo houden we het graag persoonlijk, waardoor er de mogelijkheid is om altijd tussentijds contact op te zoeken en het schema volledig te personaliseren. Deze kan afgestemd zijn op ieder sportdoel, zoals droog trainen, afvallen, bulken of het huidige gewicht behouden. Het opstellen van een schema gaat als volgt:

 

1. Allereerst wordt er vastgesteld wat precies het startpunt is en wat het gewenste eindresultaat zal zijn. Daarnaast wordt er besproken hoeveel ervaring je al hebt met voedingsschema's. Zijn er daarnaast wellicht nog allergieën waarmee rekening gehouden dient te worden?


2. Vervolgens wordt er gezamenlijk voeding geselecteerd voor het voedingsschema. Train and Gain kiest ervoor om dit gezamenlijk te doen, zodat je zelf ook wat van je favoriete voeding kan toevoegen. Uiteindelijk moet het schema natuurlijk wel een beetje te doen zijn! 


3. Op basis van de gekozen voeding wordt er een weekplan opgesteld en worden er tussentijdse evaluatiegesprekken ingepland om de begeleiding te optimaliseren. 


4. Ten slotte geeft Train and Gain je graag nog wat extra tips voor het afvallen en hoe je je voortgang het beste kan bijhouden.


5. Mocht je in dit proces tussendoor nog vragen hebben dan kun je altijd contact opnemen met Train and Gain. Dit kan altijd via bijvoorbeeld een whatsappje, via mail of via een videocall. Wat jij het fijnst vind!

 

Indien je interesse hebt in een geheel gepersonaliseerd kwalitatief trainings- of voedingsschema kun je zeker ook bij ons terecht! Daarnaast hebben we ook meerdere sterke kwaliteit supplementen, zoals onze pre workout en proteïne.

 

Reacties

There are no comments yet, be the first one to comment

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Abonneer

Account aanmaken

Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.

Registreren

Recent toegevoegd

U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Totaal incl. btw:€0,00
Bestel nog voor €50,00 en de verzending is gratis

Verzendkosten berekenen

Geen verzendmethoden gevonden voor dit land.